Sık Sorulan Sorular

Eğer sorununuz devam ediyorsa, lütfen destek sayfasından bize yazınız.


  • Sistemimizde IP, DNS adresleri değiştirildi, yeni IP ve DNS adreslerini size iletmem gerekmekte midir?

    iPara'da IP veya DNS kontrolü yapılmadığı için yeni IP ve DNS adreslerinizi iletmenize gerek yoktur.

  • ipara.com.tr panelinde "geçersiz bir istekte bulunduğunuz tespit edilmiştir. Lütfen tekrar deneyiniz" hatası alınmıştır.

    PCI-DSS güvenlik standartları gereği, ipara.com’da açılan sayfalarda 15 dakika içinde işlem yapılmazsa daha sonra sayfadan gelen isteklerde bu hata verilir. Sayfayı yenileyerek tekrardan istekte bulunabilirsiniz.

  • 100 TL'lik çekim yapmak istemekteyiz ama 1 TL'lik ödeme geçmektedir.

    Ödeme isteklerinde “amount” parametresi 2 haneli kuruş değeri ile birlikte nokta veya virgül olmadan yollanmalıdır. “amount” değerini 1 TL'lik ödeme için 100 olarak, 1000 TL için de 100000 olarak yollanmalıdır. Ayrıca ödeme isteklerinde amount parametresi en az 1 en fazla 100000 olarak yollamanızı rica ederiz.

  • Kart bilgilerimi kullanmadan nasıl test yapabilirim?

    Test ödemeleri için “mode” parametresini “T” olarak yollamanızı rica ederiz. Test kartlarına buradan erişebilirsiniz.

  • iPara kullanmak için SSL kurulumu zorunlu mudur?

    Ödeme güvenliğinin sağlanması için web sitenizde SSL (SHA2 algoritması ile) kullanımı zorunludur.

  • Sizden aldığımız örnek kodları aynen kullanmak zorunda mıyız?

    iPara tarafından yollanan entegrasyon kütüphaneleri örnek amaçlı yollanmıştır, ödeme güvenliğini bozmayacak şekilde kendi yazılımınızı geliştirebilirsiniz.

  • Banka/Debit kartları ile yapılan ödemeler 3D Secure olmadan yapılamaz mı?

    Banka/Debit kartları için 3D zorunluluğu kartın bankası tarafından belirlendiği için bu kartlar ile yapılacak ödemelerin 3D secure kullanılarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

  • Sizden aldığımız entegrasyon kütüphanesini kullanmamıza rağmen hata almaktayız.

    Kullanmış olduğunuz iPara entegrasyon kütüphanesi test edilmiş olup, sizlerde dahil olmak üzere bütün mağazalarımız tarafından kullanılmaktadır. Demo kodları ile yapılan isteklerde hata yaşıyor iseniz, yapmış olduğunuz değişiklikleri geri alarak, çalışırlılığını tekrardan test etmenizi öneririz. Eğer hata almaya devam ediyor iseniz kodları çalıştırdığınız uygulama sunucu ayarlarını kontrol etmenizi öneririz.​​

  • https://www.ipara.com/3dgate ekranının boş gelmesi veya “Sayfa bulunamadı” hatasının alınması.

    3D Secure isteği işlendiğinde alınan XML-JSON format hatalarından dolayı veya izinsiz karakter kullanımından dolayı bu sayfa gösterilmiştir. Ödeme isteğinde post edilen formda bir format bozukluğu (yanlış yerde '>' karakterinin kullanımı gibi) olduğu için gelen istek ipara.com uygulaması tarafından cevaplanmamış olabilir ve güvenlik tedbiri olarak geri sayfa yönlendirmesi yapılmamış olabilir. Göndermiş olduğunuz istekte failureUrl bilgisi boş veya hatalı ise yine bu hatayı alabilirsiniz. Göndermiş olduğunuz url bilgisi http:// veya https:// ile başlamalıdır. Örn; “https://www.magazam.com/3Dodeme/basarisiz-sonuc” Yapmış olduğunuz 3D Secure isteğinde, teknik entegrasyon dokümanınındaki zorunlu alanların, verilen örneklerde olduğu gibi yollanmasını rica ederiz. Ayrıca güvenlik kontrollerine takılmamak adına göndermiş olduğunuz form verilerinin UTF-8 ile encode edilmiş olmasına dikkat ediniz.​​

  • 3D secure işleminin sonunda browserda boş ekran açılıyor.

    3D secure ekranında işlem yapıldıktan sonra browser 3D secure ekranından mağazanıza yönlenir. Ödeme başarılı ise browser successUrl (başarılı cevap adresi) adresine yönlenirken, başarısız ödemede ise browser failureUrl (başarısız cevap adresi) adresine yönlenecektir. Eğer successUrl veya failureUrl adresleriniz geçersizse ödeme boş sayfada kalacaktır.​​

  • Ödeme isteğinde HTTP Error 400: Bad Request hatası alıyorum.

    Http 400 beklenmedik formatta yollanan ödemelerde alınan bir hatadır. Ödeme isteklerinizin teknik entegrasyon dokümanındaki örnek istekler ile aynı formatta olmasını rica ederiz.​​

  • API'ye yapılan istek için cevap alamamaktayım.

    XML formatı hatalı olduğu için server gelen isteği işlememiştir. Örnek olarak gönderilen istek verisinin başındaki satırı yerine kullandığınız zaman ödeme istekleriniz reddedilecektir. Doğru format için teknik entegrasyon dokümanındaki XML örneklerine göz atmanızı rica ederiz

  • Ödeme cevabı hash bilgisi boş. [result : ,error_code : ,error_message : ] hatası alıyorum.

    Ödeme isteğinize iPara cevap dönmüştür ve websitenize dönüş yapmıştır. Ama iPara’nın yolladığı parametreler websitenize ulaşmamıştır. Bu durumun sebepleri: Eğer websitenizin dönüş adresi “https” ile başlamıyor veya SSL kullanmıyorsanız browserınız iPara’dan gelen değerleri websitenize iletmemesi Websitenizin network/sistem ayarlarından dolayı iPara’dan gelen parametreler websitenize ulaşmaması olabilir. Bu ihtimaller doğrultusunda kontrollerinizi yapmanızı rica ederiz.​​

  • Ödeme isteği sonucunda, "Ödeme cevabı boş" hatası alınıyor.

    Ödeme istekleri mutlaka SSL üzerinde yapılmalıdır. LIVE'da ödeme isteğinde yollanan successUrl ve failureUrl adresleri mutlaka "https://" ile başlayan geçerli adresler kullanmanızı rica ederiz.​​

  • Ödeme sonucunda "Göndermiş olduğunuz token doğru değil." hatası alıyoruz.

    Token hesaplaması, Ödeme Servisleri sayfasında Ödeme Modüllerinde belirtilen parametrelerin yan yana eklenerek önce Sha1 algoritması ile şifrelenip daha sonrasında Base64 ile encode edilmesi ile gerçekleştirilmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta Base64 kodlaması yapılırken UTF-8 kullanılması gerekliliğidir. Örnek token hesaplama fonksiyonlarını Ödeme Servisleri sayfasında bulabilirsiniz.

Bu sayfa aralıklarla güncellenmektedir.