Hata Kodları
Hata Kodu | Hata Açıklaması |
---|---|
1 | Ödeme işleminiz bankanız tarafından onaylanmamıştır. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
2 | Ödeme işleminiz bankanız tarafından reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
3 | Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) bilgisi hatalı veya ödeme işleminiz bankanız tarafından sebep belirtilmeden reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
4 | Kart limitiniz yetersiz olduğundan dolayı ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. |
5 | Kartınızın süresi dolmuş, bu kart ile işlem gerçekleştiremezsiniz. Lütfen başka bir kart ile tekrar deneyiniz. |
6 | Kart tarih bilgisi hatalı. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
7 | Kart kapalı. Lütfen tekrar denemeyiniz. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
8 | Kart ile işlem yapılamaz. Lütfen tekrar denemeyiniz. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
9 | Kartınızın bu işlem için yetkisi yoktur. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz. |
10 | Ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. Kartınız yenilenmiş. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
11 | Şifre girişi limiti aşılmış. Kart ile işlem yapılamaz. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz. |
12 | Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) bilgisini yanlış girdiniz. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
13 | Kartınız taksitli işlemi desteklemiyor. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
14 | Ödeme işleminiz de kullanmış olduğunuz kart ile 1 TL nin altında ödeme gerçekleştiremezsiniz. |
15 | Kart numaranız hatalı. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
16 | Ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. Kart bankasına ulaşılamıyor. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. |
17 | Kart banka sistemlerinde bulunamadı. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
18 | Şu anda ödeme yapmak istediğiniz kartın bankası hizmet verememektedir. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz. |
19 | Tekrar deneyiniz. Sorunun devam etmesi durumunda bankanız ile irtibata geçiniz. |
34 | Şifre hatalı. Lütfen tekrar deneyiniz. |
36 | Aktivite limit aşıldı. İşlem gerçekleştirilemiyor. |
37 | İptal limiti aşıldı. İşlem gerçekleştirilemiyor. |
38 | Ödeme işleminiz zaman aşımına uğramıştır. Bankanızdan yanıt alınamıyor. Lütfen tekrar deneyiniz. |
80 | 3D Doğrulaması başarısız. Lütfen tekrar deneyiniz. |
81 | Kart sahibi veya bankası 3D Secure sistemine kayıtlı değil. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz. |
82 | Kartın bankası sisteme kayıtlı değil. |
83 | Kart sahibi 3D Secure sistemine daha sonra kayıt olmayı seçmiş. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz. |
98 | Şu anda ödeme yapmak istediğiniz kartın bankası hizmet verememektedir. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz. |
99 | Ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
200 | Ödemeniz güvenlik kontrolünü geçemedi. |
800 | İstek boş. |
801 | Token bilgisi boş. |
802 | Token bilgisi hatalı. |
803 | Açık anahtar boş. |
804 | Hash bilgisi boş. |
805 | Entegrasyon versiyon bilgisi boş. |
806 | Versiyon desteklenmiyor. |
807 | Ödeme istek zaman bilgisi boş. |
808 | İstek zamanı header bilgisi hatalı. |
809 | İstek zamanı ile server zamanı uyuşmuyor. Lütfen tekrar deneyiniz. |
810 | Mağaza açık anahtarı yanlış. |
811 | Mağaza yayında değil. |
812 | Mağaza bu ödeme yöntemine kapalı. Lütfen konu ile ilgili iPara operasyon ekibi ile iletişime geçiniz. |
813 | Mağaza 3D secure ödeme yöntemine kapalı. Lütfen konu ile ilgili iPara operasyon ekibi ile iletişime geçiniz. |
814 | Sipariş numarası boş olamaz. |
815 | Sipariş numarası alanı 100 karakterden fazla olamaz. |
816 | Lütfen tutar belirtiniz |
817 | Girmiş olduğunuz tutar bilgisi hatalıdır. Lütfen tekrar deneyiniz. |
818 | ThreeD alanı boş olamaz. |
819 | ThreeD alanı hatalı. |
820 | Lütfen kart üzerindeki isim alanını giriniz. |
821 | Kart üzerindeki isim geçersizdir. Lütfen 4 ile 100 karakter arasında kartın üzerinde yazan ad bilgisini giriniz. |
822 | Lütfen kart numaranızı giriniz. |
823 | Kart numarası 15 veya 16 haneli olmalıdır. |
824 | Kart bin numarası bulunamadı. Lütfen başka bir kart ile tekrar deneyiniz. |
825 | Kart bin numarası 3D Secure işlemini desteklememektedir. Konu ile ilgili bankanızdan bilgi alabilirsiniz. |
826 | Kart numarası hatalı. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
827 | Kart numarası hatalı. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
828 | Lütfen kartınızın üzerinde bulunan son kullanım tarihi ay bilgisini giriniz. |
829 | Son kullanım tarihi ay bilgisi 2 karakter olmalıdır. |
830 | Son kullanım tarihi ay bilginiz hatalı. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
831 | Lütfen kartınızın üzerinde bulunan son kullanım tarihi yıl bilgisini giriniz. |
832 | Son kullanım tarihi yıl bilgisi 2 karakter olmalıdır. |
833 | Son kullanım tarihi yıl bilginiz hatalı. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. |
834 | Kartınızın son kullanım tarihi geçmiş. Lütfen başka bir kart ile tekrar deneyiniz. |
835 | Lütfen kartınızın arka yüzünde bulunan güvenlik kodunu (CVV2/CVC2) giriniz. |
836 | Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) alanı 3 karakter olmalıdır. |
837 | Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) alanı 4 karakter olmalıdır. |
838 | Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) alanı 3 veya 4 haneli sayı olmalıdır. |
839 | Taksit sayısı 1 ile 9 arası sayı olmalıdır. |
840 | Kartınız taksitli işlemi desteklemiyor. İşleminizi tek çekim olarak gerçekleştirebilirsiniz. |
841 | VendorId alanı iPara tarafından size sağlanan sayı olmalıdır. |
842 | Mod alanı boş olamaz. |
843 | Mod alanı "P" veya "T" olmalıdır. |
844 | Ödeme işlemi için sepetinizde en az bir ürün olması gerekmektedir. |
845 | Lütfen adınızı giriniz. |
846 | İsim alanı geçersizdir. Lütfen geçerli bir isim giriniz. |
847 | Lütfen soyadınızı giriniz. |
848 | Soyisim alanı geçersizdir. Lütfen geçerli bir soyisim giriniz. |
849 | Lütfen e-posta adresinizi giriniz. |
850 | E-posta adresi 100 karakterden büyük olamaz. |
851 | Lütfen geçerli bir e-posta adresi giriniz. |
852 | Client IP alanı boş olamaz. |
853 | Client IP alanı hatalı |
854 | ThreeDSecureCode alanı boş olamaz. |
855 | Başarılı istek dönüş adresi boş olamaz. |
856 | Başarılı istek dönüş adresi hatalı. |
857 | Başarılı istek dönüş adresi 500 karakterden büyük olamaz. |
858 | Hatalı istek dönüş adresi boş olamaz. |
859 | Hatalı istek dönüş adresi hatalı. |
860 | Hatalı istek dönüş adresi 500 karakterden büyük olamaz. |
877 | Lütfen kart rumuzunuzu giriniz. |
878 | Lütfen geçerli bir kart rumuzu giriniz. |
880 | Sipariş numarası daha önce kullanılmış. Lütfen tekrardan istekte bulununuz. |
881 | Devam eden bir işleminiz bulunduğundan dolayı bu istek reddedilmiştir. |
882 | Göndermiş olduğunuz token doğru değil. |
883 | Mağaza komisyon oranlarınız belirlenmemiş. Lütfen konu ile ilgili iPara operasyon ekibi ile iletişime geçiniz. |
884 | Kart bilgisi bulunamadı. Lütfen tekrar deneyiniz. |
885 | Mağaza durumu test modu için uygun değil. Lütfen konu ile ilgili iPara operasyon ekibi ile iletişime geçiniz. |
886 | Mağaza kayıtlı site adresi ile istekte bulunulan adres aynı değil. Lütfen konu ile ilgili iPara operasyon ekibi ile iletişime geçiniz. |
887 | 3D Doğrulama isteği sonrasında yapmış olduğunuz api isteğine ait işlem bulunamadı. |
888 | Göndermiş olduğunuz mod bilgisi 3D doğrulama isteğinde göndermiş olduğunuz bilgi ile aynı olmalıdır. |
889 | Göndermiş olduğunuz tutar bilgisi 3D doğrulama isteğinde göndermiş olduğunuz bilgi ile aynı olmalıdır. |
890 | Göndermiş olduğunuz ödeme bilgileri ile daha önceden işlem yapılmış. |
891 | Göndermiş olduğunuz ThreeDSecureCode bilgisi hatalı. |
892 | Bu mağaza üzerinden sadece 3D secure yöntemi kullanılarak ödeme yapılabilir. |
893 | Bu kart ile sadece 3D secure yöntemi kullanılarak ödeme yapılabilir. |
894 | Mağaza taksitli alışverişi desteklememektedir. İşleminizi tek çekim olarak gerçekleştirebilirsiniz. |
896 | UserId alanı boş olamaz. |
897 | UserId alanı hatalı. |
907 | Seçmiş olduğunuz taksit desteklenmemektedir |
953 | Lütfen 6 haneli bin numarasını giriniz. |
954 | Girmiş olduğunuz bin numarası hatalı. |
964 | Ödeme işleminizde kullanmış olduğunuz kart güvenlik sebebiyle engellenmiştir. |
965 | Purchaser alanı boş olamaz. |
968 | Mağazanın tek tıkla ödeme özelliği kapalıdır. |
970 | Kullanıcının kartı bulunamadı. |
971 | Kullanıcının kartı bloklanmıştır. Lütfen mağazanız ile iletişime geçiniz. |
973 | Kaydedilmek istenen banka/kredi kartı mağazada başka bir üyeliğe tanımlıdır. Lütfen mağaza ile iletişime geçiniz. |
975 | Kullanıcı bilgisi boş. |
988 | orderId bilgisi geçersizdir. |
989 | Kaydedilmek istenen kart hesabınıza zaten tanımlıdır. |
3085 | İade miktarı zorunlu alandır. |
210 | İade edilecek ödeme bulunamadı. |
3086 | Geçerli iade miktarı giriniz. |
3193 | refundHash parametresi geçersizdir. |
1000 | İşleminiz gerçekleştirilirken beklenmedik bir hata oluştu. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz. |
Bazı Hata Kodları, Mesajları ve Çözüm Önerileri
Hata Kodu | Hata Mesajı ve Öneri |
---|---|
1 |
Ödeme işleminiz bankanız tarafından onaylanmamıştır. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Bu hata banka tarafından ödeme alımına izin verilmeyen veya kullanılan kart ile ilgili özel bir durum oluştuğunda alınmaktadır. Banka hata detayını açıklamamakta ve kart sahibinin bankası ile iletişime geçmesini tavsiye etmektedir. |
2 |
Ödeme işleminiz bankanız tarafından reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Ödeme banka tarafından reddedilmiştir, kart blokeli veya sınırlandırılmış olabilir. Bu sınırlamalar günde 1 işlem veya en fazla 10 işlem şeklinde olabilir. Banka hata detayını açıklamamakta ve kart sahibinin bankası ile iletişime geçmesini tavsiye etmektedir. |
3 |
Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) bilgisi hatalı veya ödeme işleminiz bankanız tarafından sebep belirtilmeden reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Güvenlik Kodu hatalı veya kart sahibi banka tarafından işlem reddedilmiş ve sebep belirtilmemiştir. Karşı banka sistemleri kapalı veya cevap veremiyor olabilir. Müşterinizden kartını kontrol ederek tekrar denemesini veya yeni bir kart ile işlemine devam etmesini istemeniz gerekmektedir. |
8 |
Güvenlik kodu (CVV2/CVC2) bilgisi hatalı veya ödeme işleminiz bankanız tarafından sebep belirtilmeden reddedilmiştir. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Güvenlik Kodu hatalı veya kart sahibi banka tarafından işlem reddedilmiş ve sebep belirtilmemiştir. Karşı banka sistemleri kapalı veya cevap veremiyor olabilir. Müşterinizden kartını kontrol ederek tekrar denemesini veya yeni bir kart ile işlemine devam etmesini istemeniz gerekmektedir. |
9 |
Kartınızın bu işlem için yetkisi yoktur. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz. Müşterinin kullanmak istediği kart online işleme kapalı olabilir veya 3D secure işlemlere kapalı olabilir. Detaylı bilgi için müşterinizin bankasıyla iletişime geçmesini rica ederiz. |
16 |
Ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. Kart bankasına ulaşılamıyor. Bankanızı arayarak detaylı bilgi alabilirsiniz. Banka sistemlerinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle ödeme alınamamıştır. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir. |
18 |
Şu anda ödeme yapmak istediğiniz kartın bankası hizmet verememektedir. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz. Banka sistemlerinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle ödeme alınamamıştır. Belli bir süre sonra kartınız ile ödeme yapabilirsiniz. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir. |
38 |
Ödeme işleminiz zaman aşımına uğramıştır. Bankanızdan yanıt alınamıyor. Lütfen tekrar deneyiniz. Banka sistemlerinden kaynaklı bir hatadan dolayı ödeme zaman aşımına uğramıştır ve tahsilat yapılamamıştır ve bu mesaj müşteriye iletilmiştir. |
80 |
3D Doğrulaması başarısız. Lütfen tekrar deneyiniz. Bu hata aşağıda bulunan durumlardan dolayı yaşanmış olabilir;
Yukardaki sebeplerin dışında başka nedenlerle de banka ödeme isteğini reddedebilmektedir. Detaylı bilgi için kart sahibinin bankasını aramasını rica ederiz. |
81 |
Kart sahibi veya bankası 3D Secure sistemine kayıtlı değil. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz. Kart sahibi bankasıyla iletişime geçip (telefon üzerinden veya internet bankacılığından) kartının 3D secure ile ödeme özelliğini açtırması gerekmektedir. |
82 |
Kartın bankası sisteme kayıtlı değil. Kartın bağlı olduğu banka 3D secure sistemine dâhil olmadığı için karttan ödeme alınamamıştır. Müşterinizin başka bir kart ile bir ödeme yapmasını rica ederiz. |
83 |
Kart sahibi 3D Secure sistemine daha sonra kayıt olmayı seçmiş. Lütfen bankanız ile irtibata geçiniz. Güvenlik gereği ilk kez 3D secure kullanan kartların ödemesi iPara tarafından reddedilmektedir. Müşterinizin kartıyla başka bir sanal postan ilk ödemesini yapmasını veya başka bir kart kullanmasını rica ederiz. |
98 |
Şu anda ödeme yapmak istediğiniz kartın bankası hizmet verememektedir. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz. Banka sistemlerinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle ödeme alınamamıştır. Belli bir süre sonra kartınız ile ödeme yapabilirsiniz. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir. |
99 |
Ödeme işleminiz gerçekleştirilemedi. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. Banka sistemlerinden tanımlanamayan hata kodu gönderildiği zaman bu hata alınmaktadır. Bu gibi durumlarda iPara banka ile iletişime geçip sorunun giderilmesi konusunda bankayı bilgilendirmektedir. |
802 |
Mağaza token bilgisi hatalı. Token değeri publicKey:hash şeklinde oluşmaktadır. Yolladığınız token’da “:” karakteri bulunmadığı için bu hatayı almaktasınız. |
810 |
Mağaza açık anahtarı yanlış. Ödeme isteğinde bulunurken yolladığınız token parametresini oluştururken kullanılan publicKey değerinin doğru olduğundan ve bu değeri yazılımınıza kopyalarken başında ve sonunda boşluk olmamasına ve eksiksiz olarak kopyalamış olduğunuzdan emin olunuz. |
817 |
Girmiş olduğunuz tutar bilgisi hatalıdır. Lütfen tekrar deneyiniz. Ödeme isteğinde yolladığınız amount parametresi beklenen formatın dışında olduğu için bu hatayı almaktasınız. Ödeme isteklerinde amount parametresi kuruş değerinde yollanmalıdır. Kesinlikle nokta ve virgül kullanılmamalıdır. amount değeri 1 TL'lik ödeme için 100 olarak, 12.59 TL için de 1259 olarak yollanmalıdır. Ayrıca ödeme isteklerinde amount parametresi en az 1 (0.01 TL) en fazla 10000000 (100000 TL) olarak yollamanızı rica ederiz. |
824 |
Kart bin numarası iPara sisteminde bulunamadı. Lütfen başka bir kart ile tekrar deneyiniz. Kullanıcının ödemede kullanmak istediği kredi/banka kartının ilk altı hanesine “bin numarası” denir. iPara’da yurtiçindeki bankaların tüm kredi ve banka kartları geçmektedir. Kartın yurtiçindeki bir bankaya ait olduğuna eminseniz sorunu anlayabilmemiz için ödeme yapılmak istenen kartın bin numarasını yollamanızı rica ederiz. |
840 |
Kartınız taksitli işlemi desteklemiyor. Lütfen bilgilerinizi kontrol edip tekrar deneyiniz. Kullanıcı taksit desteklemeyen bir kart ile taksitli ödeme yapmak istediği zaman bu hata verilmektedir. Eğer kullanıcı kartının taksit desteklediğini iletirse, kullanıcının kartının ilk altı hanesini (bin numarasını) bize iletmenizi rica ederiz. |
844 |
En az bir ürün bilgisinin gönderilmesi zorunludur. Ödeme isteğinde “products” alan bilgisi boş gönderildiği için ya da bu alanda bir “product” tanımlı olmadığı için bu hatayı almaktasınız. Ödeme isteğinizin teknik entegrasyon dokümanındaki örneklerdeki gibi olmasını rica ederiz. |
880 |
Mağaza sipariş numarası daha önce kullanılmış. Lütfen tekrardan istekte bulununuz. Daha önceki ödeme istekleri başarısız olsa da, ödeme isteklerinde önceki ödeme isteklerinde kullanılmış orderId değerini yollamamanız gerekmektedir. iPara sisteminde validasyon kontrolünü geçmiş olan tüm başarılı ve başarısız ödemelere ait mağaza bazlı tekil sipariş numarası kullanılmaktadır. |
882 |
Göndermiş olduğunuz token doğru değil. Ödeme güvenliği için ödeme isteğinizde yolladığınız “token” değerini iPara kendi tarafında tekrar oluşturarak yolladığınız değer ile karşılaştırır.Yolladığınız değer ile iPara’da oluşan değer farklı olduğu zaman iPara bu hatayı dönmektedir. Bu hata:
|
886 |
Mağaza kayıtlı site adresi ile istekte bulunulan adres aynı değil. Lütfen konu ile ilgili iPara operasyon ekibi ile iletişime geçiniz. Güvenlik politikası gereği iPara’ya yapılan ödeme istekleri mağazanın iPara’ya kayıt olurken bildirdiği domainden gelmek zorundadır. Eğer mağazanızın web sitesi değişmiş ise yeni web site adresinizi iletmenizi rica ederiz. |
887 |
3D Doğrulama isteği sonrasında yapmış olduğunuz api isteğine ait işlem bulunamadı. API servis isteğinde yolladığınız publicKey, orderId ve mode parametre değerlerinin, ilk adımda yolladığınız değerler ile aynı olduğundan emin olmanızı rica ederiz. |
893 |
Bu kart ile sadece 3D secure yöntemi kullanılarak ödeme yapılabilir. Bankanın sadece 3D secure ödemeye izin verdiği kart için 3D secure kullanılmadan ödeme yapılmak istendiği için bu hata alınmıştır. Ödeme yapılmak istenen kart için 3D secure zorunluluğunu öğrenmek için bin numarası servisini entegre etmenizi tavsiye ederiz. |
965 |
Purchaser alanı boş olamaz. Ödeme isteğinizde purchaser alanı boş olduğu için bu hatayı almaktasınız. Ödeme isteğinizde purchaser alanını ve zorunlu alanlarını yollamanızı rica ederiz. Detaylı bilgiyi teknik entegrasyon dokümanımızda bulabilirsiniz. |
1000 |
Beklenmedik bir hata oluştu. Lütfen tekrar deneyiniz. Ödeme isteğiniz beklenmedik bir formatta olduğunda veya iPara sistemlerinde beklenmedik bir hata oluştuğunda bu hata mesajı verilmektedir. NOT: Bu hata mesajını alıyorsanız lütfen destek sayfası üzerinden bildirimde bulununuz. |